Když jsou naplno naloženy, musí nést hodně velkou váhu. Neprasknou jen proto, že je váha zboží rozložena. Svým tvarem a kvalitním materiálem je taková paleta i hodně naložená v podstatě nepoškoditelná. Rozložení tlaku, vlastně, pardon”, tíhy způsobí, že se neláme, pokud s ní ovšem někam netřískáte. Ale i pak je problém ji zdolat.
Zničit ji není jen tak. Kdysi pradávno jsem si nechal přivézt paletyk zahradě, abych je využil dále. Ne na topení, to zdůrazňuji. Bylo nutno vytahat hřebíky, což jsem považoval za snadný úkol. Kdybych tušil, do čeho jdu, tak bych je tehdy na to palivo opravdu použil.
Správný výrobce palet je totiž dohromady nestlouká hřebíky. To by totiž tolik nedržely. Ony to vlastně hřebíky jsou, ale mají na sobě něco jako závit. Ne, závit to není, to by šly vyšroubovat. Jen to jako závit vypadá. A zkuste to z dřeva vytáhnout ven. Kdo to někdy dělal, pochopí, kdo ne, nemá šanci pochopit.
V nedávné době jsem vidělz palet dokonce i nábytek a musím přiznat, že to má něco do sebe. Pokud je totiž nová, neodřená, nepopraskaná, dá se klidně takto využít. I když pokud je něčím zašpiněná. Viděl jsem natřené hnědou barvou na zahradě a opravdu máte problém poznat, že jsou to jen ty dřevěné podložky za několik korun.
Části palet, pečlivě uřezaných jsem viděl kdesi použité jako primitivní schody, než se udělají betonové. Majitel pak přišel na to, že když je nalakují proti mokru, vlhku a plísním, mohou tak sloužit ještě lépe než ty zamýšlené. A než se dělat s betonem… Má je tam dodnes.
Nu, ale musíme se vrátit tam, kam jsou primárně určeny. Do továren https://www.highsandlows.net.au/ skladů, hal a všude jinde. Mimochodem, všimli jste si, když jsou v hale motorky, tedy závody, tak jsou některé úseky vyznačené pruhy, které jsou na paletách?
Je samozřejmé, že celý článek, který jste si nyní přečetli je řeč o paletách nevratných, tedy, takzvaně jednorázových. Ty vratné by měly cestovat zpět k tomu, kdo je poslal.